看完這部片, 
讓我對Hugh Grant印象好轉許多,
雖然Hugh Grant在這部片飾演過氣歌手,
但我覺得他的舉手投足還是魅力十足!
尤其最後深情款款自彈自唱那幕,
令人為之傾倒~

Drew Barrymore,在片中曾為歌詞下了一段註解:
「旋律就像一個人的第一印象,外表的吸引力,就像炒飯;
想要了解一個人就要聽歌詞,那是她們內心的故事。好的歌詞和旋律才能感動人心。」

我很喜歡這段話!
動人的旋律加上觸動人心的歌詞,
往往是讓我反覆聆聽不厭倦的原因,
片中Hugh Grant為Drew Barrymore所做的『do not write me off』,
雖然僅是描寫她們兩人相識的點滴,沒有華麗的辭彙,但依舊動人!

Don't Write Me Off
別放棄我 

It's never been easy for me
To find words that go along with a melody
配合旋律填詞對我而言向來不是件容易事
But this time there's actually something on my mind
然而這次我確實有所靈感
So please forgive these few brief awkward lines
所以請原諒那些簡拙的詞句
Since I met you my whole life has changed
自從遇見你,我的人生全然改變
It's not just my furniture you've re-arranged
改變不在於你重新擺設我的家具
I was living in the past but somehow you've brought me back
在於你將活在過去的我拉回至現在
And I haven't felt like this since before Frankie said relax
已經許久沒有這種感覺了
And now I know based on my track record
儘管心裡明白,根據我過去的紀錄
I might not seem like the safest bet
我或許並非最安全的賭注
All I'm asking you
我只想請求你
is don't write me off, just yet
還不要放棄我
For years I've been telling myself the same old story
多年來,不斷老調重彈地告訴自己
That I'm happy to live off my so-called former glories
樂於活在我所謂的輝煌歷史中
But you've given me a reason to take another chance
但你已給予我再冒險的理由
Now I need you despite the fact that you've killed all my plants
如今我需要你,儘管你已害死我所有植物
And now I know that i've already blown more chances
then anyone should ever get
儘管明白我已錯過了多於任何人所應有的機會
All I'm asking you
我只想請求你
is don't write me off, just yet
還不要放棄我
Don't write me off, just yet
別放棄我 


片中Hugh Gran譜曲、Drew Barrymore填詞的歌曲:

Way back into love
重新找到愛
I've been living with a shadow overhead
我活在陰影之下
I've been sleeping with a cloud above my bed
烏雲伴我共枕
I've been lonely for so long
一直孤單好久
Traped in the past, I just can't seem to move on
困在過去,似乎就是無法往前走
I've been hiding all my hopes and dreams away
我把所有的希望和夢想藏起來
Just in case I ever need them again someday
只為了有一天可能又需要他們
I've been setting aside time
我總留點時間
To clear a little space in the corners of my mind
淨化心裡的小角落
All I want to do is find a way back into love
我只要重新找到愛的感覺
I can't make it through without a way back into love
若沒有愛的感覺我辦不到
Oh oh oh
I've been watching but the stars refuse to shine
我留心觀察然而繁星不願發亮
I've been searching but I just don't see the signs
我一直搜尋但看不到任何徵兆
I know that it's out there
我知道它不在那裡
There is got to be something for my soul somewhere
但一定有個為我靈魂而生的東西在某處
I've been looking for someone to shed some light
我一直尋找著讓我發光的人
Not just somebody just to get me throught the night
而非只是個陪我過夜的傢伙
I could use some direction
我能使用一些指示
And I am open to your suggestions
而且我可能是你的暗示
All I want to do is find a way back into love
我只要重新找到愛的感覺
I can't make it through without a way back into love
若沒有愛的感覺我辦不到
And if I open my heart again
若我再次敝開心房
I guess I am hoping you will be there for me in the end
我想我希望最後你會在那裡等我
There are monents when I don't know if it is real
有時候我不確定它是不是真的
Or if anybody feels the way I feel
或許有人和我心有戚焉
I need inspiration
我需要妙計
Not just another negotiation
而非又一個妥協
All I want to do is find a way back into love
我只要重新找到愛的感覺
I can't make it through without a way back into love
若沒有愛的感覺我辦不到
And if I open my heart to you
若我為你打開心房
I am hoping you will show me what to do
希望你會告訴我該怎麼做
And if you help me to start again
若你幫我重新開始
You know that I will be there for you in the end
你知道最後我會在那裡等你

arrow
arrow
    全站熱搜

    ewish 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()